Raaace

0kommentarer

Skolan idag var rätt okey. Hade en super genomgång på No:n inför provet och det känns mkt bättre nu! Sista timmen fick jag göra nationella matteprov, det muntliga alltså istället för att ha syslöjd. Tror att det gick bra iaf. Efter skolan käkade jag bara och drog sedan till stallet.

Jag mockade under tiden som Ann-Sofie gjorde ordning på Lupin och sedan red jag honom i paddoken. Nu har han ju vilat några dagar igen så först var han jätte okoncentrerad och ville inte alls som jag. Men efter ett tag släppte det och han gick verkligen super. Han lyssnade bra och bogarna trillar inte ut lika lätt. Jobbade ganska mkt med tempoväxlingar idag och att inte rida vid staketet. Men han är ju ganksa gammal så han är inte alls vinglig vilket jag tkr är super skönt! Japp verkligen nöjd. :)

Red sedan ut på Spotten i skogen. Han tyckte det var super kul och fick galoppera en hel del. Hoppa vatten fick han också göra och det var lika farligt som vanligt. Bäst att lyfta på benen ordentligt varje gång! Riktigt mysigt och kul var det och det tyckte nog han med.


Uppdateringen kommer att ligga lite lågt denna vecka och imorgon blir det nog inget. Ska rida direkt efter skolan och sedan dra till Örsta för att hjälpa till på Pay and Jumpen. Hoppas att man träffar ngt trevligt folk! <3

Kommentera

Publiceras ej