Race!

0kommentarer

Drog till stallet på förmiddagen och började med att mocka åt Spotten. Såg en igelkott när jag tömde skottkärran också, feting söt! Tog sedan in Spotten och gjorde ordning honom för ridtur.

Ridpasset Spotten:
Red ut i skogen och han va super pigg. När jag red iväg kunde han knappt skritta utan ville bara trava. Red en runda som jag brukar galoppera ganska mkt på men tänkte att jag inte skulle göra det denna gång. Haha, ah... Spotten bara drog så det blev ganksa mkt galopp iaf. Grymt kul tyckte han det va så bjöd sönder. :'D

Ridpasset Lupin:
Red i paddoken och han va fin som vanligt. Han var också jätte pigg och höll på att dra med mig när jag travade fram. Lite söt för han trodde att han skulle galoppera. Skötte sig super och var mjuk och fin. Han har blivit grym på att galoppera. Tog tom galoppskänkeln idag på en gång. Linda skulle skutta lite så det stod bommar framme på sockerbitar. Så vi "hoppade" lite idag. Första gången tog han värsta skuttet men sen klev han bara över. Blir nog en riktigt hopphäst av det där! ;)

Kommentera

Publiceras ej