Stallet jao!

0kommentarer

Drog till stallet och mockade åt Spotten och Loffe det första jag gjorde. När det va klart snacka jag lite med Emma innan Spotten fick komma in och bli lite borstad. Klippte även skägget på honom så nu ser han lite bättre ut i huvudet. Är ganska kräsen med sånt faktiskt... Myste lite med honom innan han fick komma ut i hagen igen och smälla i sig mera gräs! Plocka fram grejorna och sen kom Ann-Sofie och tog in Lupin. :)

Ridpasset på Lupin:
I början var han jätte tittig och gick bara och tacktade och skrek hela tiden. Eftersom jag inte ridigt på länge så var han väldigt stel i sidorna också. Började iaf att trava för att få honom att tänka på annat och han va så grymt pigg. Söt hesten pinna på som bara den! Jobbade med volter för att få honom att lossna och inte lägga ut högerbogen. Desto längre tid jag red desto finare blev han och så slutet var han så grymt fin! Testade lite ökningar också och försökte få honom att sätta under sig mera och använda bakbenen, och det gjorde han. Super duktig va han och det känns att han utvecklas hela tiden och tycker att det är kul för han älskar att arbeta! När jag skulle galoppera var han lite busig så drog ner huvudet en gång men gjorde inget mera så han va duktig då med. Blir att rida imorgon också så vi får se om han är lika duktig då med. ;)

Sämsta mobilkameran men Spotten kom springandes idag i hagen! <3

Kommentera

Publiceras ej