Finaste gladaste

0kommentarer

Awesome dag jag haft! Hjärta på den verkligen. <3

Drog till stallet på förmiddagen och va helt ensam där hela tiden, riktigt skönt faktiskt. Myste med finaste Spottis i hagen innan jag tog in honom. Märks så tydligt på honom, även fast att han har björnpäls just nu, att det börjar bli kallt ute. Han blir nämligen rätt vass när man håller på med honom i gången. Han kan verkligen inte stå stilla och ska greja hela tiden och busa mm. Är ingen idé att bli arg på honom för det blir bara värre. ^^

Ridpasset Spotlight:
Red på honom i ridhuset och hade pessoat med dubbla tyglar idag med. Satte rätt mkt tryck och han hade verkligen skit fina bakben men han va rätt spänd i huvudet. Funka hyfsat i traven men galoppen va riktigt bra! Är såååå mkt lättare med ett lite skarpare bett då jag kan hålla kvar honom när han vill springa från arbetet. Skulle "hoppa" lite idag så hade några bommar framme. Helt sjukt vad en häst kan tagga till!! Han blev ganska galen men det gick rätt bra. Stora plusset med ridpasset var att jag faktiskt fick honom att chilla ner så han var helt avslappnad igen när jag skritta av. Det har inte gått att göra förut... Nöjd med passet och fina fina Spottis <3

Lupin fick vila idag och smälta allt som hände igår. Ska träna dressyr på honom imorgon igen så hoppas han är på jobbhumör igen då! :)

Någonsin sett en så fin isbjörn? :') <333


Taggad för ridning..

Kommentera

Publiceras ej