Heldag i stallet

0kommentarer

Awesome dag man haft då! Gick upp typ halv 9 och åt frukost med the family, hånfer inte allt för ofta. Sen åkte vi till stallet och klippte Spottis <3 Han fick ha svampar i öronen och huva över det så han stod så snällt när vi börja. Grejen var bara att den fuc*ing klipmaskinen funka inte!! OTUR! Kunde som tur va låna Emmas så han blev klippt iaf och lite stolt jag är över att jag klippte hela hästen själv. ^^ Ann-Sofie stod och mata honom med godis hela tiden annars hade det nog aldrig gått men iaf.. :P Han skötte sig över förväntan och krångla bara lite några gånger och det va lix chill.

Drog hem och duscha+käka innan vi åkte tbx och Ann-Sofie klippte Lupin medans jag red Spotten.

Ridpasset Spotlight:
Skritta först ut i 20 min, ska göra det varje gång jag rider. Gick sedan in i ridhuset och börja jobba. Körde mkt skänkelvikning, öppnam sluta och tempoväxlingar. Ville få honom att ta i med bakbenen och trycka på ordentligt. Han var riktigt fin men måste försöka få honom mer frammåt och inte tänka för mkt uppåt. Hade även 4 bommar framme som han jobba riktigt bra över, stamp-stamp-stamp-stamp!! ;) När jag galoppera blev han lite över pigg och for runt som idioto men han tryckte verkligen på med bakbenen iaf. Finis hesten <33

Ridpasset Lupin:
Red honom i ridhuset också och först jobba jag med att han skull söka sig neråt och gå djupare i formen. Funka super bra idag verkligen! Red utan både spö och sporrar hela passet och han lyssna super på galoppfattningar och allt. Jobba på hela tiden och försökte bära sig också så är super nöööjd med honom. Han fick också jobba med bommarna och han va rätt grym på det, förvånasvärt bra faktiskt!

Avslutade dagen och att fixa det som va kvar i stallet, typ mocka två boxar och fixa vatten och lite sånt. Awesome dag lr vad säger ni?


Inte lite söt lr så? <3




Kommentera

Publiceras ej