Putsat

0kommentarer

Stalldag idag också då. Började med att mocka, fixa mat och vatten åt alla tre hästarna. Putsa sen alla Spottens grejor och mina stövlar. Medans jag gjorde detta prata jag med folket i stallet och det ledde till att det tog dubbelt så lång tid. Avsluta iaf med att rida hesten!

Ridpasset Spotlight:
Skritta ut en sväng först och red sedan i ridhuset. Ville verkligen att han skulle lyssna på mina hjälper på dirr så red på mitt-volten och växla mellan att rida "ruter-ess" och vanlig volt. När jag rider "ruter-ess" rider jag som kortsymbolen och flyter rumpan i hörnen. Gryyymt bra övning som verkligen får dom att trampa på med bakbenen. Spotten är lite överambitiös ibland så i galoppen kunde jag inte göra det då han bara blev stampig typ. Jaa, galoppjobba en del idag då jag hade galopp-bommar framme. Bara tre på raken så inget speciellt men för att han ska mjuka upp lederna. Han va finis men blev rätt pigg och studsa runt där inne bäst han själv ville ibland... Hoppas han chillar ner lite snart. ^^ Men är nöjd med passet då han verkligen jobba på med sina bakben. <3

Imorgon ska Spottis skos och sedan åker jag hem till Emelie!

Kommentera

Publiceras ej