Långa dagar blir det

0kommentarer

Skolan var rätt bra idag tror jag? Lite sämst att alla lärare öst på med läxor bara men det klarar jag nog. Lite mer orolig inför matte-provet nästa vecka som handlar om ?... Pinsamt att faila på första provet men får undersöka det där lite närmare imorgon. Har iaf fixat fysikläxan och tränat på engelska glosorna, skriver dom igen innan jag lägger mig.

Även fast jag varit i skolan och pluggat har jag hunnit med båda hestisarna i stallet. Spotten fick komma in och bli av med sitt bandage, borstad och fick sin 15 minuters promenix. Pigg och glad hest som vill spriiiiinga! Myste även en del med honom <3 Efter Spottis var det Lupin tur.

Ridpasset Lupin:
Red honom i paddoken och innan jag ens börja trava fick han jobba genom skritten en bra stund. Ville få honom mjuk och upp med ryggen och det lyckades för ha va hur fin som helst sen när jag börja trava. Överlag va han riktigt fin idag och jag jobba mer med form och takt idag än tryck i bakkärran. Det känns verkligen att han har blivit så mkt starkare i kroppen för nu orkar han nämligen dra iväg med mig och skita i jobbet och springa som han vill istället... Gjorde det bara typ en gång iaf och kunde jobba honom efteråt så det va inte så farligt idag. Nööööjd med passet för han va finis. :)

Är sjukt trött så blir snart sängen, långa dagar nu så det ska bli så sjuuukt skönt med helg!! Men idag skulle jag mkt hellre ha varit på Örsta och hopptränat med Spotten än gjort allt annat.... <3

Favorit i repris <3

Kommentera

Publiceras ej