ujujuj...

0kommentarer

Dagen har varit galet bra! Fick inte sova jätte länge direkt, till halv 9 iaf. Drog till stallet så fort jag kunde iaf. Blev servad med mockning idag med, tack papi!

Ridpasset Spotlight:
Red honom i paddoken rätt kravlöst. Jobba honom bara lösgörande i så låg och rund form jag bara kunde. I början va han rätt stel och eftersom vi jobbat ihop dom så mkt på senaste var han väldigt trippig. Fick alltså böja igenom honom ordentligt och jobba fram honom mkt för skänkeln. Fick honom att släppa riktigt fint tkr jag. I galoppen lät jag honom mest rulla på med lite tempoväxlingar men mkt att han skulle va rund och låg. Satt inte ner i sadeln på hela passet! :O Förutom i skritten då och ett varv på volt i galoppen innan jag bröt av. Tränade även lite på min egen sits idag och kom kanske på ett knep för att lura mig själv att inte trilla frammåt med överlivet.

Ridpasset Lupin:
Paddoken blev det för honom med fokus på stort steg och mkt tryck. Eftersom han är byggd som han är vill han inte gärna sträcka ut steget men idag fick han allt ta i för att göra det. Jobbade hela tiden med super mkt skänkeln för att skapa tryck, mkt tryck utan att han blev "stressad". Han släppte verkligen skit bra i traven och hade super bra steg fast att han va lösgjord och i hyfsat bra form. Fortsatte med att pressa honom hela tiden för att han skulle tänja sina egna gränser även i galoppen. MEN, som ett brev på posten fick jag tbx vad han tyckte om att behöva jobba så hårt... För första gången gjorde han värsta bakutsparken lr ngt så jag va såhär nära på att flyga av, danke hästen! Han fortsatte att dryga lite men när jag vunnit över honom avsluta jag passet. Är riktigt nöjd med en trött Lupin som jobba riktigt bra!

Har en känsla av att inom en snar framtid kmr jag trilla av dig... ^^ <3

Kommentera

Publiceras ej