Lupins ridpass

0kommentarer

Red i paddoken och det va helt underbart fint väder, hur skönt som helst. Hade iaf gramanen på idag och så testade jag att rida med lite längre sporrar, annars har jag bara ridit med mina små ponnysporrar( 15 mm+kula).
Jobba honom i skritten lite lägre än vanligt och började sedan galoppera direkt. Han va lite tveksam i början när jag kunde säga åt mera med skänkeln för vart skulle han ta vägen när gramanen höll honom på plats?.. Han acceptera det ändå väldig fort idag och jag jobba med fattningar, volter och förvänd i början. Han blev verkligen finare och finare och när han väl kom på att han inte kunde komma undan va han mumma <3 I travarabetet blev det en del skänkelnvikningar som inte funkat så bra senaste tiden men idag tkr jag att jag fick riktigt bra koll på honom. Överlag va han riktigt fin idag och jag kunde säga åt honom att jobba även när han blev trött. På slutet fick jag till några GRYMMA övergångar från trav-galopp och galopp-trav, underbar känsla när man lyckas bra med ngt som inte funkat bra. Riktigt nöjd med ridpasset och han va så trött så att han knappt orka skritta av <3

Kommentera

Publiceras ej