Dagens ridpass

0kommentarer

LLLLUUUUPPPIIINNNN! <3
 
Guldklimpen fick gå i ridhuset och trimmas ordentligt. Tanken var att trimma skänkelvikningar och förvänd galopp till LA:1an, men det blev skänkelvikningar och ryggningar. Började lite segt men sen kom han verkligen igång och jobbade på med hela kroppen. Skänkelvikningarna gick riktigt bra idag och det var över förväntan för det va länge sen jag la ner tid på att jobba med dom. Det svåra för mig är att få honom att jobba framåt och inte bara gå åt sidan, men tkr att jag fick till det rätt bra mot slutet. Dock är skänkelvikningar en svag sida hos mig, har svårt för det på vilken häst jag än sitter på... Ryggningarna gick också rätt bra, vissa gånger gick det riktigt bra och vissa gånger fick jag svaret "Vaaaaaaa?...". Men överlag var han super fin idag med, jobbade tills benen knappt bar honom. Lupin har verkligen en fin inställning till arbete, jobbar helst mkt mer än vad han faktiskt orkar. 
 
Är lite smått lycklig över honom just nu, fin häst :') <3
 
Eventuellt blir det kanske tävling den 2/9, hoppas hoppas hoppas!
 

Kommentera

Publiceras ej