Dressyrträning

0kommentarer

På måndag ska Lupin börja träna igen för Maria Storm. Jag har ridit på honom för henne sen i somras och tkr att det funkar bra. Ska bli skönt att komma igång och träna så att man får ngt mer specifikt att träna på och för att få hjälp med problem som uppstått. Ngt som jag tänkt på att han gör är att han lägger huvudet på sne när jag ska ställa, speciellt i högervarvet. Antar att det är för att han inte är tillräckligt stark än men vill ha hjälp för att veta hur jag ska få bort det.

Måste tänka ut hur jag ska matcha till träningen också, ÄLSKAR att matcha med färger!! På hoppträningarna är det inte allt för många som gör det, inte lika mkt som i dressyren iaf. Men jag tkr att det är roligt och brukar lägga ner lite extra tankeverksamhet för att hitta på ngt fint.


NOTERA --->2009-07-19... Bild från en gång när jag skulle träna Spotten för Maria, det ÖS regna...

Kommentera

Publiceras ej