Nyårsafton

0kommentarer

Dissa nyårsafton detta år men va iaf vaken och skåla med lite pommac vid midnatt. Istället för att gå in på vad jag gjorde, vilket jag inte gjorde drar jag dom underbara ridpassen dagen bjöd på!

Ridpasset Lupin:
Red i ridhuset och i början va han helt galen. Bara takta och slog med huvudet, lite kul att sitta på en fjording som håller på att explodera innan varje pass. Han fick trava av sig lite innan jag började jobba honom. Började med att mjuka honom genom att göra mkt åttvolter och serpentiner. Hamnade sedan på volten och gjorde övergångar från skritt till trav och skritt till galopp. Gud va fin han va säger jag bara, ah... Har inget mer att säga än att han va super fin verkligen! Avslutade med att rida genom Lc:1 programmet och det satt som ett smäck förutom ngn liten små miss för att han va trötter.

Ridpasset Spotlight<3:
Red i ridhuset och skutta lite med övertaggad häst. På marken växla jag mellan alla tre gångarter hela tiden och gjorde skolor för att hålla honom sysselsatt. Funkade verkligen att göra öppnor och slutor för annars drog han typ bara iväg. Jobbet med skolorna och övergångarna fick honom verkligen att komma bakifrån, snacka om påskjut! Skutta som sagt lite också och han hoppade helt amazing. Fortsätter han att va såhär fräsch är vi ostoppbara <3

Bjussar på två bilder från "mitt i natten", därför ser jag sjukt trött ut... :$
Håret är självlockigt, har inte rört det...

Kommentera

Publiceras ej