Pay and Jump

0kommentarer

Vi åkte dit och hjälpte till att bygga bana, grejen var bara det att dom hade ingen bana så jag fick göra den. Så om ngn tkr att det va för svår lr ngt får ni skälla på mig! Strök iaf Spotten så han har vilat idag och Lupin fick hoppa 50-60 cm. Började skit bra med att han helt oprovoserat drog mig i backen så det small om det... Hoppade iaf upp sen men Ann-Sofie gick och höll i honom hela tiden.. Inne på banan skötte han sig bra och i 50 cm fick vi ett stopp på en grind men annrs hoppa han fint. I 60 cm fick jag ingen bra sväng på ett ställe så jg valde att lägga en volt för att ge honom en ärlig chans till ett bra språng.

Är nöjd med resultatet för han är med på dessa saker för att lära sig att vara bland mkt hästar och lära sig att vara ensam inne på banan. Han hade säkert hoppat hindret även om jag inte lagt en volt men som sagt, vill att han ska få ett bra flyt och en bra upplevelse.

Kommentera

Publiceras ej