Tisdag

0kommentarer

Skolan började igår då.... -.- Var iaf trevligt att träffa alla kompisar och så, mindre trevligt att få reda på massa saker. Well well skoldagen var helt ok. :)
Skyndade mig sedan till stallet och hann trimma Lupin i ridhuset med hans nya skor runt om. Haha kändes att han hade skor runt om. Jobba mest i skritt och galopp då vi mest trava på träningen och han va fin, pigg men fin. Avslutade med lite tempoväxlingar i trav som gick helt okey. Så passet va bra :)

Hoppträning Spotlight:
I början gick han inte fram till bettet ordentligt och var rätt lat men när vi började jobba släppte det efter hand. Fick rida på ett förminskat fyrkantspår och antingen flytta rumpan lr framdelen i hörnen, funkade bra men i galoppen ville han bara göra galoppombyten på kortsidorna då det inte fanns ngn vägg. Jobba sedan över bommar med att dom verkligen skulle ta i och det gick skit bra, lyckades verkligen sätta det i väsntervarvet. Var lite svårare i höger. Hoppade lite linjer och banor sen och det gick också bra. Lr Spotten va fin och hoppa riktigt bra vissa språng men jag red skiiiiiit dåligt... Blir så besviken på mig själv men jag ryckte iaf upp mig och gjorde inte om dom största misstagen jag gjorde. Överlag är jag väll nöjd, såhär i efterand lix. <3

Trött tjej som gick och la sig tisdag kväll!

Kommentera

Publiceras ej