Tjejmiddag

1kommentarer

Igår kväll drog jag hem till en klasskompis på tjejmiddag, vi va några stycken som ha skit trevligt. Inledde med tacos, massa prat och sedan blev det skräckfilm. Hahah, vi skreeeek! Var riktigt trevligt och jag kunde sova riktigt bra inatt trots skräckisen. Kollar aldrig på skräckfilmer annars. Hhahaha.

Idag gick jag upp hyfsat och cyklade iväg till stallet. Fixade hela stallet och hästarna hade haft party inatt för hela boxarna va tillstökade, kul jul! Tog iaf inte allt för lång tid och Linda va där så hade sällskap :)

Ridpasset Lupin:
Trimma fina hästen i ridhuset. Maria var där med sin halvgalna häst och den smitta av sig på Lupin. Så gick bara med honom först för at han skulle chilla ner sig lite. När jag väl hoppade upp var han riktigt riktigt fin!! Hade ett riktigt bra och jämt stöd i handen och hade ett fint tryck i bakkärran. Satt på volt och jobba med tempoväxlingar som blev riktigt grymma. Upptäckte också att han börjat förstå skänkel för skänkelvikning. Ska kanske fråga om vi kan träna på det på träningen imorgon? Han är så himla rolig att rida på för helt plötsligt så har bara saker trillat dit! Fina hästen som dock va lite hingstig idag när det va två andra hästar i ridhuset ;)

Ridpasset Spotlight:
Spotten har inte varit helt 100 så kollade bara hur han kändes idag. Idag va han iaf fin och fräsch, bara extremt oriden. Usch är så tråkigt när det blir så men det är nog snart ikapp jobbat. Jobbade iaf mest i skritt och trava en del också men tog det lugnt. Han tog i princip bara bettet och drog fram näsan så hade lite att jobba med, men på slutet acceptera han det jag sa grymt bra! Så är nöjd med min älskling också <3

Sleepy!! <3

1 kommentarer

my

15 Jan 2012 17:55

ja! ♥

Kommentera

Publiceras ej