Ljus <3

0kommentarer

Kärlek till att det är så ljust ute, det känns lix som tt klockan är 3-4 på em fast att den är sju på kvällen. Gött!

Va i stallet förut och fixade hästarnas mat, red och städade min ryktlåda. Det är helt sjukt vad mkt grejer och SKRÄP man kan trycka ner i en låda även fast att man använder den varje dag.

Dressyrträning Lupin:
Tanken med dagens pass var att jobba med galoppen så det va också så det blev. Började ofc lite i traven men jobba sedan mkt med övergångar från galopp-trav och sen fatta direkt igen. Han va lite tveksam först men i vänster släppte det rätt fort. I höger tkr han att det är jätte jobbigt att fatta galopp när jag har gramanen för då kan han inte fuska, men det släppte i höger också efter mkt  jobb. Efter övergångarna blev det mest fokus på formen ett tag att han verkligen ska söka sig neråt och bli så rund som möjligt, mkt fokus på att jag inte får tappa utsidan oh trilla fram med överlivet. Det sista vi gjorde i galoppjobbet va att rida på åttvolt så att det blev förvänd i ena varvet, blev riktigt kämpigt då han redan tagit i så mkt men fick ett bra avslut iaf. Träningen avslutades med att jag fick rida runt och göra travökningar lite som jag kände för det. Fick till några riktigt bra faktiskt! Super nöjd med passet och fick mkt tips på vad jag ska jobba med. Kul!

Kommentera

Publiceras ej