Min söndag

0kommentarer

Har varit i stallet typ hela dagen Började med att laga hage, mocka 3 boxar och fixa vatten+mat åt våra tre. Plocka sedan lite med mina träns och gjorde iordning på Lupins gamla bruna träns så att även Spottens lillla huvud passar  det. Dom harvade även paddoken idag så idag red jag ute på båda hästarna!!

Ripasset Spotten:
Skrittade ut en sväng som framskrittning men när jag började jobba va han jätte jobbig. Ville inte ställa genom och slingra sig för skänkeln hela tiden. Var noga med att han skulle gå fram för ytterskänkeln och jobbade med tempoväxlingar och då blev han så himla fin. Han mjuknade också till super br så han va bara helt amazing att rida på. Kraften kom verkligen bakifrån även i galoppen så det va amaaaaaziiiing feeling på ridpasset. Världens finaste <3

Ridpasset Lupin:
När jag skulle gå ner med honom till paddoken va han helt galen. Vågade knappt hoppa upp, nae så illa var det inte men han va lite crazy! Hade mycket fokus på mig själv att jag skulle vara mjuk i sitsen, ha höööga händer och hålla dom stilla. Woooow va fin han blev. Eftersom han ska träna imorgon tog jag det lite lugnt och jobba mest med övergångar och tempoväxlingar. Det är rätt fränt när man kan rida sin fjordhäst med så pyttesmå hjälper att en själv inte ens känner dom! Häftig känsla på den där hästen <3

Guldstjärna till båda hästarna, så fina!


Kommentera

Publiceras ej