Dressyrträning 21 Maj -12

0kommentarer

Som utlovat tänkte jag skriva lite om träningen.
Det vi fokuserade mest på var att han ska lossna och bli mera lösgjord, hitta sin egen balans och form lix. Jag har verkligen jobbat stenhårt med lösgjordheten efter förra tävlingen och det börjar ge resultat och det va skönt att det kom fram även på träningen. Fick ännu mera tips och så om hur jag ska göra för att det ska bli rätt och fungera bättre. Jag har mina svagheter som ryttare och det är dom som jag måste försöka få bort. Jag vet om dom nu iaf så idag när jag red hörde jag min tränares röst i huvudet säga åt mig. ;) Tbx till träningen... Den bästa med träningen var nog ändå galoppen. Han lyssnade verkligen på mig och det kändes som att jag kom ett steg längre i jobbet att hitta sin egen balans. Avslutade med att fatta förvänd på volt, galoppera knappt ett varv kanske, bryta av och sedan fatta förvänd igen osv. Gick mkt bättre än sist och det va roligt att det satt så bra!

Super nöjd med hästens och min egen insats och det känns braaaaa! <3

Kommentera

Publiceras ej