16 april 2013

0kommentarer

Nu är denna tisdag snart till enda och jag ska äntligen få krypa ner i sängen. Det har varit en lång men riktigt bra dag så kommer somna lycklig ikväll. :)
 
Dagens absoluta höjdpunkt är att jag för första gången i år trimmade Lupin ute i våran paddock. Det var så sjukt skönt att slippa ridhusets begränsningar och instängdhet! Istället fick jag rida ute i den underbara vårvärmen medan solen gick ner bakom trädtopparna. Det var verkligen så underbart som det jag framställer det! Underlaget var också riktigt riktigt fint så det va toppen bra förutsättningar för ett bra ridpass, och det blev verkligen toppen bra. Jobbade honom innanför spåret med att han inte skulle gå iväg och dra fram näsan på rakt spår utan istället trampa under sig, höja ryggen och hålla inne näsan. I början va han lite överallt och ingenstans och jag hade svårt att få koll på ytterbogarna. Men jag jobbade bara på och det släppte mer och mer desto längre jag red så på slutet var han helt underbar att sitta och trimma på. Hade ett fint stöd i handen och jobbade på ordentligt under mig utan större ansträngning från mig. Jag är så nöjd med min guling idag <3
 
Har bara fodringen kvar av de sista tre hästarna så ska jag krypa ner i sängen efter denna toppen tisdag. Godnatt på er!
 
Fina Lupin efter dagens pass <3

Kommentera

Publiceras ej