17 april 2013

0kommentarer

Denna onsdag har varit tuff och jag är glad att den nu är över så att jag får gå och sova igen. Har en fett dålig dag och flera saker har gått snett för mig så ah, INTE min dag.
 
Dagens höjdpunkt är dock även idag ridpasset på Lupin. Trotsade stormen och red ute i paddoken idag med och där blåste det faktiskt inte alls mkt, tur att den ligger i lä bakom skog och riddhus. Som igår var han överallt och ingenstans i början men jag jobbade på precis som igår men med lite mera lösgörande i form av skänkelvikningar. Mitt i där ngnstans släppte det bara och han blev SÅ fin idag också. Gjorde som sagt en del skänkelvikningar som funka fint och en del förvänd galopp som gick super duper bra. Så nöjd och stolt över guling <3 Kände dock idag med att jag verkligen måste jobba för att få honom mera på yttertygeln nu då jag lätt tappar honom där och då får han utrymme för att komma undan. Men men kul att ha ngt att jobba med! ;)
 
Imorgon har jag ett matteprov som jag kommer faila på och på eftermiddagen blir det ompyssling av de hästarna som jag är hästvakt åt. Får se hur galna dem är på en skala efter en lugn period för dem, hektisk för mig... Heheh. Men nu blir det sängen, som jag längtat. Godnatt!
 

Kommentera

Publiceras ej