Jag smälter

0kommentarer

Sverige har blivit till ett tropiskt land!! Nej inte riktigt, tyvärr. Har faktiskt inte direkt njutit av värmen utan snarare varit inne en del. Red på förmiddagen och så har jag umgåtts en hel del med familjen. Blev en tripp till Marieberg för att inhandla ridhandskar, en kalender och begravningskläder. Inte rolig shopping direkt om man säger så...
 
Som sagts så trimmade jag Lupin så tidigt som jag kunde men klockan och temperaturen gled ändå iväg en del. Var super varmt men vi jobbade på tills svetten rann om både honom och mig. Dock inte om huvudet då jag invigde min uvex idag :') Testade iaf ett nytt bett idag som i början funkade katastrof dåligt. Han blev bara jätte seg i käften och hängde sig på det. Jag struntade i det och försökte bara jobba bort det, vilket jag också lyckades med. Efter en hel del jobb så kändes han super fin och jag kunde mjukna på inner med bibehållen form och stöd på ytter. Så nu är jag lite kluven till vilket bett jag ska använda men tänkte testa detta bett igen imorgon när jag tränar och se om det funkar bättre från början då.
 
Resten av denna dag väntas ett besök på Go Glass och en promenad med älskade Spottis <3 Imorgon är det kompishäng i mitt paradis, ridning på finaste B-ponnyn och träningsdebut efter sommarvilan. Ser fram emot morgondagen!!!
 
 

Kommentera

Publiceras ej