Min helg

0kommentarer

Pga olika anledningar så är inte blogghumöret på topp men jag ska väl dra min helg för de som fortfarande är intresserade.

Hade ju inga planer för gårdagen så det blev en spontan tripp till Marieberg för köp av klänning till bröllop. Hittade dock ingen klänning som jag verkligen tyckte om så med hem kom endast kollegieblock till skolstarten och lördagsgodis... På kvällen skrittade jag bara ut en sväng på en avslappnad och fin Lupin. Bra avslutning på en annars seg lördag!

Idag har det iaf hänt lite mera och det känns i kroppen. Då jag ska starta två klasser nästa helg och det blev så tokigt på SM när jag red två gånger på en dag, så testade jag helt enkelt att rida två gånger på en dag hemma! Det går ju inte riktigt att jämföra att rida dubbelt hemma och borta men det kändes ändå bra att utsätta honom för konstigheter då han inte alltid accepterar allt utan lite protester. Första ridpasset gick av stapeln i paddoken med det vanliga raka bettet och gramanen. Fokuserade på lösgörande jobb och att få honom lägre och kortare i formen. Han va stark som en oxe men mitt jobb gav riktigt bra resultat och på slutet hade jag honom där jag ville. Bra pass! Sen blev det hagmockning och lunch innan vi gav oss på nästa ridpass som jag red i ridhuset med Myler-bettet. I början gled jag mest runt och hittade inte ridningen och känslan på det "nya" bettet. Men när jag väl började koncentrera mig och rida ordentligt gick han så himla bra!! Jag kunde kombinera effekten av det nya bettet med känslan och ridningen från första passet och det gjorde att jag kom åt honom super bra och kunde ta oss ett trappsteg till vad det gäller form och samling. Sen orkar han ju såklart inte gå där för tillfället men det var så himla nyttigt att få rida två gånger på en dag. Det gav verkligen flera aha-upplevelser som jag ska försöka ta med mig i fortsättningen. Så efter två ordentliga ridpass och hagmockning känns kroppen rätt slut... Saknar verkligen att alltid ha två hästar att rida så att jag alltid rider två pass per dag. :( Saknar verkligen min fina Spotlight... <3

Kommentera

Publiceras ej