Tröttheten slår till

0kommentarer

Torsdagar känns för tillfället som de bästa skoldagarna. Tre lektioner som är lagom ihoptryckta, en perfekt skoldag att både ha sovmorgon och sluta tidigt. Eftersom jag kom hem tidigt så hann jag både fixa tvätten, städa och plugga lite innan det blev stallet.

Lupin fick gå ett ordentligt pass i paddoken idag. Jobbade mkt med att få en bra form och att kunna hålla den vad jag än gjorde. Blev mkt "tävlingsförberedande" som skänkelvikningar, 10 meters volter, förvänd galopp och programlinjer. Han kändes riktigt riktigt fin idag och det gick verkligen att jobba med honom. Super kul! Hittade en bra balans mellan hand och skänkel som jag hoppas kunna hitta även i kommande ridpass. Ett bra och givande pass helt enkelt. Fin guling <3

När hästarna var nattade och klara tog energin slut så under sista delen av kvällen har jag inte gjort många knop. Satte iaf upp tavlorna på Spotlight tillsammans med en höger framsko från honom på väggen. Mkt jobbigt, saknar honom så... <3

Kommentera

Publiceras ej