Måndag 29 juli 2013

0kommentarer

Hade förhoppningar om att ha en lugn men rätt effektiv dag, men jag har varit helt seg i huvudet hela dagen så ja det blev en seg dag. Mina tankar om att plugga körkortsteori gick inge vidare då jag inte orkade koncentrera mig... Fick iaf lite gjort och lite mera kunskap innan jag däcka i min säng i två timmar...

Vaknade inte som en ny människa som jag hade hoppats men knatade iväg till stallet och red båda mina fina hästar. Tur att jag har dem <3 Provade att rida Lupin på ett baucher-bett och han kändes fin på det, bättre än det jag red på innan iaf. Red mest lösgörande och lydnad vilket behövs på honom just nu. Fortsätter att rida på baucher nu så hoppas vi på att det fortsätter funka! Var iaf galet roligt att få sitta och trimma på min stjärna igen. :) Spotten skrittade jag ut en sväng på i Lupins sadel och han kändes riktigt bra så hädanefter får han gå med den då den verkar ligga som ett smäck med fårskinnspadd under. Plockade ihop ett rundsytt träns till honom också så nu har operation omskolning av hopphäst till dressyrhäst börjat på riktigt. Känns bra! Hästarna gjorde min dag <3

Kommentera

Publiceras ej