Go söndag ---> Måndagsångest!!

0kommentarer

Min söndag har varit riktigt bra och det känns SÅ skönt att ha denna i bagaget inför kommande vecka. Första delen av dagen spenderades i sängen med onepiecen på och musik i öronen. Betade samtidigt av matten och hade tid över till att bara ligga och fundera över livet. Kvalitetstid HEEELT ensam är precis vad jag behöver ha och senaste tiden har det varit alldeles för lite av den saken. Kollade även på banhoppningen från fälttavlas EM så hade en riktigt mysig chill dag. :)

Em/kvällen har sedan spenderats i stallet med stallfix, ridning och stallmöte. Har gått och grämt mig för att jag inte riktigt tyckt att jag fått till det senaste tiden med ridningen så idag bestämde jag mig helt enkelt för att jag bannemig skulle ha honom precis där jag vill. Och jag lyckades faktiskt!! Första delen av passet fokuserade jag bara på att han skulle lyssna både frammåt och på förhållning på en gång. Inget mesande utan jag var stenhård från början. Jobbade sedan med att lösgöra honom och få en riktigt bra form. Jag vet ju hur jag ska rida så jag stör mig ngt enormt på att jag hela tiden tappar den ridningen!! Men jag höll en jätte stabil yttertygel och bara ledde med innertygeln för att forma honom och drev sedan på så att han var så illa tvungen att peta in bakbenen och plocka in näsan i en korrekt form. Fick honom faktiskt riktigt riktigt fin och avslutade efter ganska kort tid då jag vill spara krafter inför morgondagens dressyrträning. Super nöjd med både hästen och mig själv idag, nu ska jag bara försöka fortsätta rida lika bra också...

Men men imorgon är en ny skolvecka igång och måndagsångesten är tillbaka... Det känns dock rätt ok för jag vill att veckan ska gå så att det kam bli lördag igen då det väntar kompishäng med en grym vän, toppen kul!! Nehe godnatt på er där ute. :)

Kommentera

Publiceras ej